Het keuzemenu voor leerlingen van ‘t Rijks
5
min. lezen
Op 21 februari werd op 't Rijks in Bergen op Zoom voor de tweede keer het beroepskeuze-event georganiseerd. Bijna tweehonderd energieke meiden en jongens hebben op een....

Brabantse Wal

Op 21 februari werd op 't Rijks in Bergen op Zoom voor detweede keer het beroepskeuze-event georganiseerd. Bijna tweehonderd energiekemeiden en jongens hebben op een waanzinnig enthousiaste en praktische manierkennis gemaakt met de bruisende wereld van techniek, economie en zorg enwelzijn.

Tijdens het sprankelende beroepskeuze event stonden gepassioneerde workshopsleiders uit het bedrijfsleven klaar om de jonge talenten van de middelbare school te laten proeven van de ongelofelijke veelzijdigheid van de verschillende sectoren. Dit evenement is ontworpen om tweedejaars leerlingen op jonge leeftijd al te laten proeven van (nieuwe) ervaringen met betrekking tot opleidingen en beroepen. Het verrijkt niet alleen de kennis en ervaring van leerlingen, maar helpt hen ook bij het maken van de juiste keuzes en vergroot de kennis van ouders over verschillende opleidingsmogelijkheden naar specifieke beroepen toe.

Na het welkomstwoord van de teamleider verdeelden de leerlingen zich over verschillende workshops, vertegenwoordigd door: Bravis, Curio uiterlijke verzorging, Curio AM&TS, S&L zorg, Bouwmensen, Gebouw T/Theater De Maagd en EHBO.

Bij Bouwmensen gingen de leerlingen razendsnel aan de slag met het in elkaar zetten van een brug, waarbij zelfs docenten niet ontkwamen aan het testen ervan. Curio Uiterlijke Verzorging zorgde ervoor dat iedereen nog stralender naar huis ging dan ze al waren. AM&TS zocht letterlijk naar de beste vliegtuigbouwer. Na een korte, informatieve introductie mochten de leerlingen hun vaardigheden tonen door unieke vliegtuigmodellen te vouwen. S&L Zorg liet zien wat het werken in de gehandicaptenzorg precies inhoudt en hoe dankbaar hun beroep is, terwijl de leerlingen bij Bravis leerden hoe ze medicijnen moesten klaarmaken. Bij Gebouw T kregen de leerlingen de kans om hun eigen productie te organiseren voor een uitverkochte zaal.

Dit jaar was een knallend succes, en we zijn ontzettend trots op de betrokkenheid van alle deelnemers en partners.

Geschreven door: Alinda Koopman

Meer informatie
Contact BW
Contact WBM
created by Bigbooom