
Onder begeleiding van onze enthousiaste docenten en met behulp van het gereedschap en de materialen uit het technieklokaal, gingen de ouder(s)/verzorger(s) aan de slag met dezelfde opdrachten die onze brugklasleerlingen normaal krijgen. Er werd geboord, gezaagd, gemeten en vooral veel gelachen. De tafels vulden zich langzaam met creatieve werkstukken – van kleine technische constructies tot verrassend goed werkende prototypes.

De sfeer zat er goed in: geconcentreerde blikken, handen uit de mouwen, en bovenal veel samenwerking tussen ouder(s)/verzorger(s) en kind. Het was prachtig om te zien hoe trots leerlingen hun ouders uitleg gaven over het gebruik van gereedschap of de werking van een schakeling.Aan het einde van de ochtend verlieten velen het lokaal met een glimlach, een hoop waardering voor het vak en een nog beter begrip van wat hun kind dagelijks leert.
Een waardevolle ervaring, vol verbinding, plezier en bewondering – precies waar onderwijs om draait.